:-) / >8-[ + 3:-D + ~:o
Saturday, December 23, 2006
  Bebelan Panjang Sebelum Cuti (Tak Berapa) Panjang
Beyond Borders

I could stay here forever...

Pertama kali aku menjejakkan kaki ke Borders Berjaya Times Square. Honestly, aku lebih selesa ngan Pay Less Book, MPH atau Popular (aku dah lama gila tak ke Kino KLCC).

I love the ambience


I wonder why si salesgirl tu tak senyum pun. Apsal huh? Sebab aku beli buku murah je ke? (Aku beli buku bergambar High School Musical – Breaking Free untuk adik aku).

Thank You For the Venom

Bagak punya bengkak!

Bangun2 tidur pagi semalam, aku terperasan yang tangan aku gatal sangat. Aku pun garu la. Sedar2, dah jadi bengkak dan merah sangat! Hallamak! Apa benda pulak yang gigit aku ni? Setelah menggunakan khidmat orang2 yang berpengalaman, katanya kena gigit ngan semut mayat. Hadoi la, dari mana datangnya, ntah, aku tatau, sebab kat rumah aku kalau setakat semut yang besar2 tu ada la, tapi kalau nak cari semut goth berpakaian hitam ngan eyeliner merah dan nampak macam mayat tu, rasanya tak pernah pun aku jumpa lagi. Sigh… Nasib baik aku pakai baju kurung. Boleh gak cover2 skit.

Update: I just found out that it wasn’t ant bite. Sebab sampai malam ni masih lum surut lagi bengkaknya. Serangga lain agaknya. Jadi, kalau rasa2 mcm ada pertambahan pada kekuatan, atau hujung jari2 aku mula ditumbuhi bulu2 halus, mungkin labah2 radioaktif kot yang gigit aku :( (atau CICAK radioaktif, who knows)

Anak aku dah nak masuk sekolah yo.

Tengah ralit main online games di Nick Jr.com
Cubaan untuk mengubah stail rambut anak aku nampaknya kurang berjaya.

Insya Allah, kalau takde apa aral, next year anak aku nak masuk sekolah (Taska atau preschool la lebih kurang camtuh). Memula aku ingatkan nak bagi dia masuk maybe masa dah 6 tahun ke, tapi disebabkan ada rumours yang mengatakan bahawa ada ura2 nak masukkan silibus tahun 1 ke dalam silibus tadika (maknanya bila dah masuk Tahun 1, si anak sepatutnya dah boleh membaca, mengira dan menulis), aku rasa, biarlah dia masuk sekolah dulu. At least dia boleh mingle ngan bebudak seusia dia dan tak end up jadi socially inept macam mak dia nih. (pergh, bila fikir2 balik anak aku dah nak masuk sekolah, sigh… cepatnya masa berlalu…) Rasa macam baru semalam jek nurse letak dia sebelah aku, dan aku rasa takut sangat nak pegang dia sebab rasa cam fragile gila, takut2 kalau terpatah atau terluka…* cam nak bergenang air mata* That was the most memorable moment in my life as a mom. Rasa hilang semua sakit2 nak bersalin…

What do you know about
gold, Moneypenny?

Bracelet comel di pasar malam

Terus terang aku cakap, aku memang tak gemar pakai aksesori atau barang kemas. Tapi gelang2 comel camni selalu je buat aku cair. Aku try jek beli satu kat pasar malam dekat rumah aku. Kunun2 nak bergaya la. Sekali punya la susah nak pakai, asyik2 terlepas jek, hampeh. That’s it. I’m sticking to my gold bracelet.

Alhamdulillah, mak mertua aku selalu belikan aku barang kemas, mungkin sebab dia tengok aku tak banyak pakai. (Aku maleh nak pakai da…), tapi bila diberitahu regenya, aku terperanjat beruk sat. (Aku mana la pernah bother nak ambik tau harga emas ke hapa). Anting2 yang aku pakai sekarang nih, regenya lebih mahal drp DVD player Samsung aku!!!! (I wear the same earrings as Christine Taylor in Dodgeball: A True Underdog Story, masa hubby dia (White Goodman, lakonan Ben Stiller), cuba menggoda dia di Globo Gym. Yeah, the very same one.)

Balik kampung!

We’ll be spending the short holidays kat Terengganu, Insya Allah (hometown my hubby, tapi diorg dah lama dok KL). Ada sedikit business nak settle, dan itu pun kalau tak banjir atau hujan lebat. So, later people! Enjoy yourself during this holiday seasons, dan jangan lupa untuk menyumbang kepada mangsa banjir di selatan tanah air (Alhamdulillah, rumah aku tak affected, tapi risau jugak la).

Gee ~ Back In Black?

Personally, I really, really love the platinum blond hair o_O. Guess I’m gonna miss it if that news is true…Huhu, I’m gonna miss my MyChem perve partner during this hiatus, Sha, so, here’s something for ya while I’m away. Enjoy! *goes into a state of chemically induced coma due to lack of any updates on MyChem*

Can you see my eyes are shining bright?'Cause I'm out here on the other side Of a jet black hotel mirror. And I'm so weak.

I see you lying next to me. With words I thought I’d never speak. Awake and unafraid. Asleep or dead

Aku memang pencinta jejaka
Yang lembut seperti dia ^^, hehe


PS: Oh ya, soklan2 cepumas tuh, Insya Allah aku akan jawab bila balik sini nanti, ok!

Both pics of Gee are not mine. Credit to whoever owns it.

Labels: , ,

 
Comments:
bacer kat forum, diorg ckp gamba tue mmg recent. maybe xmas nie dier nk spend time with his family as gee rather than as the patient. but really, i love the fact that he's back in black (mcm lagu acdc plak, ahahah) but then maybe he's gonna bleach it later for the tour next year. *sigh* dude,if you're a genius you'll stop abusing your scalp. bleaching is sooo not cool.

blk t'ganu ek? kopok lekor, kopok lekor! have fun this weekend k ;)
 
Kak Zack, Fieza pon suke Gee mase rambut die blonde.. He looks cuter.. Kalo rambut hitam, Fieza suke mase rambut die neat.. kalo messy cam turn off ler plak.. hehe

Anyway, slamat bercuti kat T'ganu.. :D
 
1) dah beso dah ikmal..

2) aku pun ghimaih pakei emaih! aku suke silver, beads, leather..btw, aku tak pernah tindik telinga. tapi, teringin nak tindik kat tempat lain sebenonye..hehehe...tapi since pakai tudung ni, heh, abaikan je le.

3) pencinte jejaka lembut? haha..ko ni! aku ttp prefer badboy! and yatt sgt bad! kuikuikuiiiiii...
 
Cayalah Ikmal. Hensem banget!!
 
waahh dah besar dah anak mama... nak sekolah dah ya.. sekolah bebaik ek..
 
dah jumper balik my chem nyer interview kat blender mag tue. kot2 trase takde keje, try aa bacer :D

http://www.blender.com/guide/articles.aspx?id=2283
 
Sha:
Thanks for the link, tapi macam kata Gee dalam Cemetery Drive la
"I miss you, I miss you soooo baaadddd…"

Kerpuk lekor? Dah tak larat makan dah…

Fieza:
Thanks, dah balik dah pung.
Black, blond, messy, neat (ala GoY), semuanya cute. Same goes with Frankie. Akak pali suka rambut dalam VC I’m Not Okay tu. Cute giler!
As for Gee, cuma hampeh masa dia tgh high with drugs and alcohol tu, langsung tak comel.

Nadia:
Aku reki tindik telinga kat Pasar Payang, sepasang seploh hengget jek (kekunun nak tambah lagi dua lubang!). Tapi kalau tengok rege subang, Ya Rabbi! Mak mertua aku beli subang baru dekat nak RM800!!!

Bad boys, bad boys gak. Macam Gee ni, keras di luar, tapi lembut di dalam, hehe…

Faiz:
Rambut gayboy camtuh ko kata hensem ke? (aku try buat stail Rob Thomas masa ngan Matchbox 20, tapi tak jadi sebab kerinting sangat)

Spiral:
Ala, at least anak2 ko dah lepas dah…
 
P-A-L-I-N-G.
Sheesh..
 
heeee k.zack, welkam back, welkam back *big grin*

seb baik dah ader internet balik (w/pon agak cam terbatuk2 jugak)
 
Memang, memang semput skit la. Nak upload gambor pun slow mcm kambeng.

La ni sibuk sikit kat ofis. Banyak benda nak citer, tapi tunggu weekend la, ok!
 
hepi new year kzack ;)

ps : gee mmg dah back to black (check out nyc's new year celebration) http://youtube.com/groups_videos?name=concertcam
 
Happy New Year Sha!

Internet slow giler!
Nak bukak blog awak pun takleh, leceh, leceh...

PS: Tgh habiskan tengok Dexter nih.
 
Post a Comment



<< Home
RM0.02 on films, fandoms, breastfeeding and motherhood. Stealing, hotlinking or plagiarizing is so not cool, yo.

My Photo
Name:
Location: Kuala Lumpur, Malaysia

I'm a number cruncher, married and a mother to 2 handsome young boys ~ Ikmal & Nabil. Also a self-confessed movie freak, a walking dictionary of useless facts and I just love swapping postcards. I love loud music, black t-shirts, good books and hot caramel macchiato. I hate hypocrisy, the colour pink, rude people, busy-bodies and those with 'holier than thou' attitude. :) I blog 'coz I hate talking. In real life, I'm this quiet person, often immersed in my own virtual world of obsessions, work and whatnot. Comments, suggestions, brickbats (even virtual cupcakes!) are loved, as long as you use the proper channels a.k.a the comments thingy or my e-mail ~ zackzip [at] hotmail [dot] com.

Message from the Blog Owner
  • Zack@MySpace
  • Zack@LiveJournal
  • Zack@Friendster
  • tags

    Half Date ~ Approaching Jannah Half A Date At A Time.

    Snail Mail is Lurve!

    Useful Sites for Smart Moms

    Breastfeeding is L.O.V.E

    My Favourite Bloggers

    MILF!~ Man, I Love Films!

    Read And Be Well Read

    Thursday Thirteen - Every Thursdays, Duh!

    My 15 Mins of Fame

    Geek & Proud of It!

    Zack's Geek Code : -----BEGIN GEEK CODE BLOCK----- Version: 3.1 GO d-- s+:+ a C++ P! L- E-- W++ N o-- K---- w+ O--- M-- V-- PS PE- Y-- PGP-- t+ 5- X+ R* tv+ b+++ DI++ D- G e++ h---- r+++ x+++ ------END GEEK CODE BLOCK------ UnGeek Me Here Yo
    Bloggers' Rights at EFF
    All Malaysian Bloggers Project
    reader/(s) online
    hits since 190805 You Love Me. You Do!
    ARCHIVES
    March 2005 / April 2005 / May 2005 / June 2005 / July 2005 / August 2005 / September 2005 / October 2005 / November 2005 / December 2005 / January 2006 / February 2006 / March 2006 / April 2006 / May 2006 / June 2006 / July 2006 / August 2006 / September 2006 / October 2006 / November 2006 / December 2006 / January 2007 / February 2007 / March 2007 / April 2007 / May 2007 / June 2007 / July 2007 / August 2007 / September 2007 / October 2007 / December 2007 / February 2008 / March 2008 / April 2008 / May 2008 / June 2008 / July 2008 / August 2008 / September 2008 / October 2008 / November 2008 / January 2009 / February 2009 / June 2009 / July 2009 /


    Tima Kasih Abang Blogger

    Add to Technorati Favorites